یکی از بزرگترین نگرانی های مادران باردار مربوط به تغذیه صحیح در این دوران می باشد. بادام درختی خواص شگفت انگیزی دارد و مصرف آن در دوران بارداری ضروری می باشد.

یکی از مهمترین خوراکی‌ هایی که در دوره ی بارداری بهتر است مصرف شود، انواع مغزها است. در این بین، بادام نقش مهمی را بازی می‌کند. خواص مغز بادام را فقط محدود به دوران بارداری نیست و در دوران شیردهی نیز اهمیت بالایی دارد.

بادام درختی جزو میوه هایی است که برای مصرف در دوران بارداری ضروری می باشد.

بادام خواص شگفت انگیز دیگری نیز دارد و غنی از پروتیین ، کلسیم ، فیبر ، اسید فولیک ، ویتامین ایی ، منگنز و ریبوفلاوین و….است.

مغز بادام یک معدن قوی از آهن است. یکی از مواردی که بیش از همه برای بدن خانم‌های باردار ضروری است، وجود آهن است. در زمان بارداری نیز با توجه به فعل و انفعالاتی که در بدن اتفاق می‌افتد، فقر آهن شدیدتر می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده، در هر دانه مغز بادام درختی در حدود ۱ میلی‌گرم آهن وجود داشته که می‌ تواند حدود ده درصد از کمبود آهن در بدن زنان باردار را جبران کند. پس با مصرف حدود چند دانه از این مغز در طول یک روز می‌ توان از خواص بی‌نظیر بادام درختی در بارداری، بهره برد.

همچنین این میوه غنی از ویتامین ایی(E) است که به سلامت مو و پوست نوزاد کمک می کند. گفته می شود که زن باردار یک پوست درخشان و براق را در جذب بادام به دست می آورد.

بادام غنی از منگنز است و نه تنها به تنظیم وزن نوزاد کمک می کند، بلکه به مادر نیز کمک می کند. هم چنین مقدار منگنز به شکل گیری استخوان های قوی و سالم کمک می کند.

ریبوفلاوین

محتوای ریبوفلاوین در مغز بادام به رشد شناختی کودک کمک می کند. مقدار خوب ریبوفلاوین نیز به حفظ سطوح انرژی کمک می کند.

منیزیم

محتوای منیزیم در بادام به شکل گیری مناسب و عملکرد سیستم عصبی مرکزی کمک می کند.

اسیدفولیک

بادام درختی غنی از اسید فولیک است. مصرف اسید فولیک از ۳ ماه قبل از بارداری تا پایان بارداری ضروری است.

برای خرید مغز بادام درختی مرغوب کلیک کنید.

دیدگاه بگذارید